Todas as mulleres que fun (Traducció Català)

Aquesta nostalgia amb nom i cognoms
es va anar dibuixant a cadascuna de les parets d’aquesta casa.
Camines cap a la porta i no dius res,
jo m’aguanto la respiració i
em fa mal la pell de tant voler prolongar-te…
Pesa aquest amor viatger que ens registra cada dos dies
[l’equipatge.
Pesa la cadera que faig lliscar pel teu cos,
els fills que no tenim demanen per tu,
haig d’anomenar cada una de les teves vertebres,
cadascun dels teus poros arrelats al món
per saber dels teus viatges cap al meu accent juganer,
de com pronuncies unha-xeonllo-fazula
i penjat de tu un rètol gegant escrit en anglès
que no entenc,
i jo vinga a dir que no importa,
que una vegada més obrirem la finestra,
i intentaré somriure mentre dius “fazula”,
i jo segueixo amb les meves galtes vermelles…

Com explicar-te que em fa mal la historia d’aquest país,
Explicar-te com va això de no voler agenollar-me,
de no avergonyir-me per dir encara-lliures
i procuro esborrar corre-cuita aquestes taques negres d’humitat,
que no sembli que quelcom va malament.

i segueixo amb el meu accent cantaire mentre tu entres per la porta,
i expliques els desastres del món,
i com és de gran la selva amazònica.

Jo intento fingir que quelcom del que dius té importància,
però em fa mal la pell de tant voler prolongar-te.

· Guanyadora del primer premi al Festival CinEOI da Coruña 2012.

· Guanyadora del premi Millor Curtmetratge en Galego al Festival de Curtmetratges Creative Commons Cinestable 2011 de Ordes.

· Finalista al festival Baumann c.2 a la secció Premi del Públic a Millor Obra Experimental, 2011.

Voz: Andrea Nunes Brións e Carol Bret
Traducció catalá: Marçè Nebot
Gravación de audio: cisma.org
Montaxe (vídeo e son): Raquel Rei
Música: Invited – Triplexity con Jennifer Greer
Duración: 2’28”
As Candongas do Quirombo
Febreiro 2011

Licença Creative Commons
O trabalho Videopoema "Todas as Mulleres que Fun" (tradució català) de As Candongas do Quirombo foi licenciado com uma Licença Creative Commons – Atribuição – NãoComercial – CompartilhaIgual 3.0 Não Adaptada.
Podem estar disponíveis autorizações adicionais ao âmbito desta licença em https://ascandongasdoquirombo.wordpress.com/.

Esta entrada foi publicada en Todas as mulleres que fun (Traducció Catalá), Videopoemas. Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

